S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Ako nakupovať online a nenaletieť podvodníkom

10.01.2022

Ako nakupovať online a nenaletieť podvodníkom

Žijeme v rýchlej dobe a väčšina z nás nema čas celý deň behať po nákupných centrách. Dnes je nakupovanie veľmi jednoduché. Sadnem za počítač či smartfón, otvorím internetový prehliadač, vyhľadám produkt, ktorý potrebujem.. pridám do košíka a cca za 2 - 3 dni ho mám doma. Slovenský trh je preplnený rôznymi e-shopmi, nielen slovenskými ale aj zahraničnými, čo si všímam tak hlavne zahraničnými (české, poľské, maďarské, rumunské atď)

Poslednú dobu prichadzam do kontaktu s viacerými ľudmi, ktorí boli nejakým spôsobom oklamaní a okradnutí prostretníctvom online nakupovania. Chápem, že človek nájde na internete niečo pekné a keď je to ešte aj v zľave, tak chce si to hneď objednať. Dokonca keď je ešte k tomu aj poštovné zdarma.. no nekúp to :)) V niektorých prípadoch zákazník dostane to čo objednal, ale v iných prípadoch márne čaka aj vyše mesiaca a nemá ani tovar ani peniaze. Skontaktovať predajcu a pýtať peniaze späť je potom ťažké až nemožné, alebo v tom horšom prípade kontakt na predajcu ani nikde na stránke nenájdete.

Čo je dôležité skontrolovať pred každým nákupom v novom e-shope?

  • v prvom rade je dôležité prečítať si Obchodné podmienky (ak vôbec existuju), prípadne aj Reklamačné podmienky a hlavne dobu doručenia. Takto veľmi rýchlo zistíte, kto je prevádzkovateľom e-shopu a ako rýchlo vám vie tovar doručiť.
  • ak e-shop nemá žiadne Obchodné podmienky, prípadne nesú preložené a sú len v cudzom jazyku, tak nakupovať v takom e-shope určite neodporúčam. Zažila som už viac takých prípadov, že prevádzkovateľom slovenského e-shopu bola nejaká firma z Hong Kongu s doručením zadarmo a samotné doručenie tovaru bolo do 2 mesiacov, pričom tovar vám môže byť alebo nemusí byť doručený. To ale zákazník väčšinou zistí až po objednaní tovaru a zaplatení, keďže u tachých e-shopov sa platí vopred na účet (žiadna dobierka). Dokonca to môže byť aj e-shop, ktorý síce vlastní nejaká slovenská alebo česká firma, ale táto firma je len sprostredkovateľ nákupu, ktorý ponúka produkty zahraničného predajcu a doručenie taktiež trvá vyše mesiaca. V Obchodných podmienkach bude alebo malo by byť uvedené, kto je ,,sprostredkovateľ" a ktorá firma ,,predajca". Ak nastanú komplikácie s vaším nákupom, tak reklamáciu musíte riesiť práve u zahraničného predajcu.

  • ak nakupujete v novom, neznámom e-shope, je dobré vyhľadať si o ňom aj nejaké recenzie od zákazníkov. Najlepšie na nejakých portáloch, ktoré to poskytujú pre e-shopy. Recenzie, ktoré môže mať e-shop na stránke môžu byť aj podvodné.

  • ďalšia kľúčová vec je dobierka. Ak sa jedná o zahraničný a pofidérny e-shop, tak poskytuje len platbu vopred (kartou alebo prevodom). Tam vzniká veľké riziko, že prídete o svoje peniaze, dokonca ešte aj poskytnete údaje svojej platobnej karty.

YmNhODBhMm